Stichting Werken en Leren

Innovatie in het sociale domein

Onze organisatie

Stichting Werken en Leren wil graag projecten op het gebied van werk, scholing, zorg en welzijn in Nederland en daarbuiten ontwikkelen en begeleiden.

Vanuit de stichting worden projectvoorstellen geschreven in samenwerking met partijen uit (met name) Zeeland. Deze voorstellen worden via onze fondswerver ingediend bij instanties die subsidies en fondsen verstrekken binnen de doelstellingen.

Het is daarom ook mogelijk om met ideeën of projectvoorstellen naar de stichting te komen: wij willen graag met u in contact komen om u verder te helpen of samen te werken!

Niek Kaag

Taak Voorzitter

Over 56 jaar en en woont sinds 2006 in Zeeland. Heeft zijn sporen verdiend met projecten voor achterstandsgroepen in Rotterdam. In Zeeland de projecten Zeeland 2.0 voor mensen met een verstandelijke beperking, Sterk met je Netwerk, Smart Zeeland en WerkSupport opgezet en uitgevoerd.
Niek werkt altijd samen met anderen: innovatie en bevlogenheid zijn kernwoorden. In 1 zin: ‘Doen waar anderen nog niet klaar voor zijn inhakend op trends in de maatschappij.’
Hij beschikt over een stevig lokaal en Europees netwerk waaruit nieuwe projecten (en daarmee inzichten en kansen) ontstaan. Het opzetten van een stichting vindt hij nodig om expertise en krachten te bundelen.

Daniël van der Meer

Taak Penningmeester

Over 51 jaar oud en woont met zijn vrouw in Colijnsplaat en heeft 2 kinderen. Daniël woont sinds 1970 al in Zeeland en heeft allereerst als teamleider gewerkt bij ABN AMRO Bank en CZ Actief als Gezondheid. De laatste 10 jaar is Daniël initiatiefnemer en oprichter geweest van de Voedselbank Walcheren, de Kledingbank Zeeland, de Speelgoedbank Zeeland en de Gemeenschapstuin CitySeeds in Middelburg. Daarnaast is Daniël 5 jaar directeur geweest van Stichting Present Walcheren. Mensen ondersteunen die een moeilijke periode van hun leven doormaken, is altijd de motivatie geweest in de loopbaan van Daniël. In deze projecten heeft hij zich bewezen op het bestuurlijk vlak, maar ook als fondsenwerver en netwerker. Daniël beschikt daardoor over een breed netwerk in de regio. Samenwerking en betrokkenheid bij elkaar zijn uitgangspunten die hij van groot belang vind. Het ontstaan van en deelnemen aan de Stichting Werken en Leren is hierin een logische stap. Kansen aanreiken daar waar mensen in een kansarme positie terechtgekomen zijn.